İSVİÇRELİ BİLİM DELİLERİ

Mutlu edin bir yetimi, iyi gelecektir, en çok da size...


hep
elleri cebinde yürürdü
düşüktü omuzları
hep
akşam ezanına yirmi kala duyardı
ağlaşan yarasaları

hep
ağlardı geçerken
bir ilkokul bahçesinden
belki  soğan doğrarken
yok yok, ağlamazdı soğan doğrarken
isviçreli bilim delileri icat etmiş,
“ağlatmayan soğan geldi” yazılı kağıdı
asmıştı cama manav kurban dayı

hep
sinsi bir yağmur başlar
ahmaklaştırırdı şemsiyesizleri
belki bir de evsizleri
yok yok, evsizler yok
kapat çabuk gözleri
söyle bir macchiato
boş vermeli
onlar mı: “diğerleri”

güzel bir şey varsa
şu dünyada
mutlu etmektir o
yetimleri
belki bir gözyaşı damlar
yok yok,
ah, artık o da yok
hep suçlu şu isviçreli
bilim delileri

yskiyak

6 yorum:

  1. bakıyorum sayın yazarın içinden şair çıkmış. oysa ben sizin şiire pek hoş bakmadığınızı düşünmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur, hoş bulmuyordum ancak herkesin farklı bir şiir anlayışı varmış, yeni anladım. Şu anda da revaçta olan ucuz romantizm dolu şiirlerle karşılaşmışım hep, dolayısıyla şiiri onlardan ibaret görüp uzak kaldım. Ama başka bir dünyayı geç de olsa keşfettim ve bu yeni dünya gerçekten de iyiymiş.

      Sil
    2. Cemal sureya, turgut uyar, edip, nazim hatta sukru erbas falan oku bi zahmet bi de. Hep ucuz romantizmle karsilasman ya senin edebiyat cehaletini gosterir, ya da siir anlayisinin arabesk parcalar arasina serpistirilen kiytirik soz dizeleri oldugunu gosterir. Mumkunse siir yazma, yazilarina yine bi nebze katlaniliyor ama siirlerin musamerelerde okutulan ilkokul ogrencilerininkinden farksiz.

      Sil
  2. o zaman hoşgeldiniz o dünyaya :)

    YanıtlaSil
  3. hep
    uyanırdı geceleri
    hep
    sabah ezanına yirmi kala duyardı
    ağlaşan kuşları

    hep
    ağlardı
    pencereden baktığında gördüğünde
    sokaktaki yetimleri
    yok yok ağlamazdı
    yeni dünya unutturmuştu ona
    ağlamayı

    YanıtlaSil
  4. Yazarın geçmişte yazdıklarından, bugüne kadar geldim mükemmel bir gelişmeyle yoluna devam etmiş. Aynı gelişme şiirlerinizde de olur İNŞALLAH. Memleketin kötü romantizmci şiirlerden ve şairlerden arınması gerek, devamının gelmesi dileğiyle... Kalemine, klavyene ve kalbine sağlık.

    YanıtlaSil